maandag 14 november 2011

Ziek


Hallooo…. mee… hatsjoe…. Annie van Zui….hatsjoe…len.

Moi Annie, dat klinkt lekker ‘t snot zit in mien oor! Bist ziek?

Oh, hoi Alie, ja je bel me wakker. Geef nie hoor, maor ik dach....hatsjoe.... iedereen ben weg dus ik gaot effe lekker onner de wol. Ik ben be....hatsjoe.... hoorlek onder de lappenmand.

Dat is niets veur doe. Wat hest doe precies?

Een flinke voorhoofsholteonsteking. Ik ben…. hatsjoe…. bij de huisars gewees en die het me medicijnen voorgeschreve die de luchwegen verwijderen.

Ach, doe oan de medicijnen dan bist echt ziek!

Ja, ik het ook een breedbandantibioticum gekrege.
Maor daor ben ik pas net mee begonne dus da werk pas morege.

Mit dit weer is er ook gain peil oan vast te knopen. Veur doe ‘t weet loop doe tegen iets oan. Ik hoop in ieder geval dat doe doe snel weer as ain kip in ‘t water voelt.

Ach, Bep komp af en....hatsjoe.... toe effe kijke.
Ik het gezeg dat hij een vinger in zijn oog mos houwe.

Denk doe dat DAT goat lukken?

Nou Alie, je moet nie overal slakken mee zout oplegge.
Bep kan best een paor daogies voor me zorgen, denk je nie?

Ik denk nait dat Bep mit zeven laarzen tegelijk in de sloot goat lopen moar of doej doar snel weer beter van bent….

Luch jij....hatsjoe.... effe lekker je ei, Alie.

Sorry Annie, moar ik bin me van de prins gain kwaad bewust.

Ik gaot weer slaope.
Bedank da je me een warm hart onder de riem kwam steken.

Gauw beter worden Annie. Loat de boel de boel moar, alles is nou eev’m ondergeschoven prioriteit.

Alie, voor je het....hatsjoe.... weet ben ik weer zo gloed als nieuw!
Wijffie, tot gauw!

Moi Annie.

11 opmerkingen:

  1. Beterschap Annie en dank ook voor de thee zonder suiker. De 7 suikerklontjes eet ik zo wel op ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahhhhhhhhhh gossieeee mout ik morgn een panne tuuttesoep moaken en die kom breng?

    Staarkte mit t spul!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Meldody: Dankkie wijffie. Die breedbandantibiotica slaot al een bietsie aon en Bep ben zooo zorgzaom.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Min: Hejje liever een stroopkoek in plaots van die 7 klonten? Da ben den ook goe hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is wel erg radicaal, de luchtwegen verwijderen. :-)
    Haha, wat hebben jullie er een heerlijk door elkaar gegooid rotzooitje van gemaakt.
    Een vinger in zijn oog houden lijkt me niet zo'n goed idee. :-)

    Sterkte en beterschap, Annie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Willy: En den hejje der nog een heleboel gemis!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. misschien kan bep nog een bakkie soep maken, moet je m niet zo heet eten als die opgediend wordt natuurlijk...beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beterschap Annie. Ondertussen staan A en A toch weer garant voor het hopeloos taalgevoel 2011. Moge dat in 2012 nog verder worden uitgebreid zodat we zullen snotteren van plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou meneer Plato toch, wie motten toch ain hoop taalgevoel hebben om dit te kunnen neerzetten :)

    Groetjes van Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @ Annie: een heleboel gemist? Nee hoor. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijn hemel wat een omschrijvingen van een ziek mens... ik zit hier weer te 'schuddebuiken'. Hilarisch telefoongesprek waar ik lekker met mee heb geluisterd ;-)
    Oh ja ... ik drink mijn koffie zwart :-) Ik kom wel weer eens langs voor een bakkie...

    BeantwoordenVerwijderen