donderdag 17 november 2011

Nieuwe computer

Wa bejje aon het doen Alie?

Nou Annie, ik heb ain computer op internet zien stoan en die wil ik wel kopen.

Maor je het een computer.

Ja dat wait ik wel, moar dit is ain oudje. Deze heb ik al zeker 7 joar. Ik ben toe oan wat moderners.

Nou laot me maor eens zien wa je het gevonden.

Kiek. Ain 386 SX mit super VGA. Super.… nou dat is toch wat?

Maar Alie, die prijs daarvoor is.…

Ja ja.… wait ik.… wacht nou moar. D’r is ain doos vol mit schijfjes…. dus dij hoef ik nait meer oan te schaffen. En wait doe.… d’r zit gain Word meer op. Dit is moderner…. WordPerfect. Nou wat wil doe nog meer. En ’t aller schierst is dat d’r gain USB sticks meer in hoeven, zal wel van dij kleine koartjes zijn. Dat vroag ik nog wel.

Nou Alie, ik zeg maor niets. Maor zo’n computer.… en dan die prijs.... het is te gek voor woorden.…

Nou precies Annie, dat dacht ik ook. Ik krieg d’r nog gratis ain matrixprinter bij. Klinkt duur hè? Mit ain doos vol papier. Ik bin met mien neus in de boter gevallen.

Eh.… Alie, zit der ook een foto bij?

Die zouden ze mie toesturen.… ah…. nou as de duivel er om vroagt…. Doar issie….
Ow…. Eh.… eigenlieks is onze computer nog best goud. Leut Annie?


Graog Alie…. Ene doe me der gelijk maor een stroopkoek bij.


6 opmerkingen:

  1. Dat is een antiek bakbeestje Alie, haha.
    Al die cijfers en letters zeggen mij ook niet veel, gelukkig kunnen we alles opzoeken. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whahahahaha, ik zou zeggen... kopen dat ding... wie weet wat een museum daar nog voor betaalt. Je weet maar nooit. Wij noemden die PC's(ik begon met een XT en die dateert van de tachtiger jaren)computers met een slinger (zoals die ouwe auto's die aangezwengeld moesten worden.

    Leuk logje... zeg maar super :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wacht even, daar heb ik er ook nog eentje van... wie biedt?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Terug in de tijd Alie? Ik schrok echt van die 386 SX, VGA en Wordperfect en dacht nog... jemig als ze daar maar niet intuint!
    Ik heb weer genoten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Whahaha, dat is nog ouder dan je al hebt... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jah, ik zee het nog maor luistere....
    Mooj wiekent.

    BeantwoordenVerwijderen