woensdag 1 februari 2012

Pony

Fijn Alie, dajje der weer ben. Hejje een goeie reis gehad? Veel sneeuw onnerweg?

Brrr, ’t is koud Annie. Dij reis blieft ain hele reis, moar altied wel ontspannend mit ain boek d’r bie.

Kom rap binne, de koffie ben der bijna doorheen.

Ik kwam Bep net nog tegen. Hej is weer opgeknapt, zag ik?

Gelukkeg wel, Alie. Da binne zitte van Bep ben niks voor mij.

Wat je zegt, Annie. Hij mompelde iets over Agnes en ain pony?

Da hejje dus al gehoord?

Wat? Nee, dat gemompel van hem dat verstoa ik nait, moar vertel?

Vorege week was ik een daggie bij me schoonzuster en toen ben Bep een daggie op stap gewees mee Agnes. Toen ik thuis kwam, Agnes lag al op haor bedsie, zat Bep achter de computer.

Bep en achter de computer? Mien hemel, dan mot d’r ain wonder gebeurd zijn.

Hij ben erg druk mee googelen en de hele taofel lag vol mee papiertjes. Hij had allemaol sites gezoch over paorde…. Hij het zelefs al een lijs mee alle telefoonnummers van maneges in de buurt. Ik snapte der helemaol niks van….

Wat mot Bep nou met ain manege?

Da vroeg ik me stiekem ook wel een bietsie af dus ik hoorde hem maor eens uit, waor. Agnes en hij waore gezelleg naor de stad gewees en hadde zich te goed gedaon aon een uitgebreidde lunsch. Goeie gesprekke hedde ze gehad over mode en school. Nou en den het Agnes dus ook gezeg da ze graog een pony wil.

Oeps, en oangezien Bep zijn kleine wichter graag verwend…. Annie dit goat joe ain flinke bom centen kosten!

Jao, da dach ik ook! Het was al laot en we benne naor bed gegaon die aovond. Ik kon de slaop niet ech vatte en het de heule aovond legge maole; Agnes en een pony?

Agnes en peerden…. zie was noit dol op dij dieren?

Nee, daorom…. We hedde op de kermes eens muntsies gekoch voor paordsierije, maor halverwege het eertste rondsie mos ze der al af, waor.

Nou precies, dat bedoel ik nou, zulfs ain kermispeerd vond zie al niks.

Nou goed, afgelope zaoterdag mos Bep werke en ik dach ik mot toch het verhaol van Agnes zelef eens hore. En innerdaod, Agnes wil een pony….

Gelukkig hest Bep zien peerden- en manegelijstjes al kloar.
Wat goat ‘t worden?
En misschien nait minder belangrijk wanneer en woar wulst dat dier stallen?

Nou Alie, de pony ben der al! En da helemaol zonner ook maor een lijssie!

Hè? Woar hest ’t verstopt, ik bin hem nait tegen gekomen. En oet welke winkel? De supermarkt verkoopt echt gain levende pony’s… nait in Grunnin in ieder geval.

Nee, die van mij ook nie, maor die pony ben ook nie wa ze bedoelde….

Zaist, zie wilde hailendaal gain pony…. Bep had ’t vast verkeerd begrepen.

Jawel Alie, ze wilde een heuse pony. Alleen eentje die bij de laatste mode past. Je ken Bep he, totaal geen verstand van mode.

Annie doe bedoeld zo’n….

Juist ja…. Ze het gelijk een coup solleil gedaan. En voor wat ik verder bespaort het deze maond het ze nog was crempies en een bus haorlak uitgezoch! Koffie, Alie?

Graag Annie, moar ik moest al piesen van de kou, en na dit avontuur hailendaal… ‘k houd ’t nait droog. Vergait dij bokkepootjes nait!!!

9 opmerkingen:

  1. Wichters dai n pony wull zonder op n peerd te mottn klimm. Keerels = dom spul

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat paard kun je stallen in de gang.
    Als het mag graag wafeltje bij de koffie.
    groetjes ,Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach... weten die mannen veel ;-)
    Heb je nog een bakkie?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whahaha, jullie zetten mij ook op het verkeerde been, tot ik las dat Agnes niet van paarden hield, toen begon ik aan een andere pony te denken. :-)

    Bep en een goed gesprek over mode, dat is ook vragen om misverstanden. ;-)
    Wel lief van hem trouwens, maar jullie sparen nu heel wat uit, haha.
    Doe mij maar zo'n stroopwafeltje van de zijkant.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ook Whahahahahaha.... erg leuk stuk. Jammer dat Bep hier nou weer de pineut is. Hij bedoelde het zo goed.

    Bep, huil maar eens flink uit bij Plato hoor, jongen.
    .....
    Ja, die vrouwen moeten je ook altijd maar hebben he? .....
    Nee, zo gek was het niet eens. Tenslotte heeft Plato een kikker.
    .....
    Nee, niet zo eentje... in zijn keel... Whahahaha die Bep.
    .....
    Hoezo je bent precies als die wijven???? Wat heb ik nou weer gedaan.
    .....
    Bep... Beheep....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. haha, hier wil de jongste ook een pony....maar dan geen een in haar haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Whahaha, tijdens het lezen begon ik al zo'n vermoeden te krijgen. ;-)
    Gelukkig voor jullie hoefde ze alleen naar de kapper. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi weer hoor. En ook jullie nieuwe zijkant is ook om in te happen...

    BeantwoordenVerwijderen