dinsdag 13 december 2011

Worst


Ik zag Bep vertrekken, hie had toch vrij vandoag?

Da klop, maor één van zijn collega’s ben ziek geworre en den hedde ze Bep gevraog of hij ken invalle. Dus mos hij nog rap een broodsie maoke voor de middag en den is hij gegaon.
Balen zeg, dacht doe joen keer’l ain dagje thuis te hebben.
Ach, zo erg ben het ook weer nie, hij ben nu een extra daggie vrij mee de kers.… en Bobbie ben nog steeds een bietsie ziekies. We kenne eigelek toch geen kant op.
Ja, hoe is het met Bobbie? Wil hie alweer wat eten?
Eten? Ja hoor, geen enkel probleem meer. Ik het net weer voor hem een stuk worst in stukkies gesneeje, da ken den lekker door zijn brokkies heen. Mot je eens zien hoe rap hij dat op het. Koffie?
Tuurlijk, doe wait doar zeg ik gain nee tegen.  Annie wat stoats nou te lachen, de leut druppelt over de kopjes heen.
De worst.… haha…. de worst ben weg.
De worst? Voor….?
Jao, die worst….

Een half uurtje later in de kantine op het werk van Bep….

6 opmerkingen:

  1. Nou ja dit doet me denken aan een vriend die gewoon in mijn bijzijn gewoon uit een blik hondenvoer at...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Min: Weet je dajje hondebrokken héél goed ken eten? Dat mojje mee kattenvoer ech niet probere!!!
    Ik ken overigens iemand die meelwormen wegsmikkeld....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet het er hier gezellig uit, echt Kerst.
    Jullie ook fijne feestdagen, Annie en Alie.

    Whahaha, ze horen Bep vast op kilometers afstand verwensingen uiten.
    Volgende keer zijn bril opzetten als hij de worst pakt. :-)
    Heel grappig stukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk kerstsfeertje hebben jullie gecreëerd! Hartstikke gezellig. En die worst...hihi hij zal er niks van krijgen denk ik hoor. en af en toe een grapje uithalen met je manlief is best leuk!
    Ik heb ook wel eens een hondenkoekje geproefd. Zelfs voor de grap op tafel gezet met een verjaardag... Niemand had het in de gaten, kan je best doen hoor Alie, als je je feestje viert...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Annie en Alie.... echt kostelijk. Ik heb me rot gelachen. En dat Bep dan later thuis komt en zegt: goh, waar hejje die lekkere worst vandoan wijffie.

    Die laatste zin kan gewoon weg trouwens. Het was zo al duidelijk dat Bep de verkeerde worst had uitgesmeerd. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oef, als je nu bij thuiskomst maar niet afgeblaft wordt....

    BeantwoordenVerwijderen