dinsdag 20 december 2011

Badkuip


Brrr, het ben koud buiten Alie.
Ik wait het, kom gauw binnen, de leut stoat kloar.
Ik dach da Eisso vrij ben vandaog.
Ja is hie ook, moar hie is noar Wobke en Fenna tou, noar de badkamer kieken.
Ach ja, hoe ben die geworre, jullie waore gistere toch al gaon kijke?
Nou, op zich is de badkamer erg schier geworden moar....
….de kleuren benne nie goed?
Jawel, dij binnen erg schier. Blauw en wit. Dat is ’t nait. Ze hemmen ain ligbad....
….en die ben te klein?
Nee, dij is precies goud. Het stoat tussen de buitenmuur en het muurtje noast de toilet.... en dat is het ‘m.
Ah.... het toilet ben nie goed?
Jawel, ze hemmen ain zwevend toilet, hartstikke schier en precies op moat.
Badmeubel? Oh…. geen douchecabine.
Wel, ’t badmeubel is prachtig en ze hemmen ain hail schiere douchecabine noast ’t bad.
Hoe ken da den? Twee muren, elk aon een kant en een douchecabine.
Ze hemmen ain hoekbad van  1 meter 45 breed. Oan de lange kanten binnen de buitenmuren en oan de korte kanten de douchecabine en het muurtje noast de wc. Ze hemmen ’t haile bad schier omtegeld, zodat d’r wat flesjes en zulfs ain plant ken stoan.
Maor wa ben der den loos?
Ik vroeg oan Wobke, of hie ’t bad veur mie wilde vol loaten lopen.
Hahahaha, ik weet het. Ze benne de kraon vergete.… da ben stom.
Nee, ze hemmen ain hele schier kraan met handdouche. Niks mis mee.
Den snap ik ’t nie meer hoor.
Nee, ze hemmen de kroan oan de achterwand gemoakt achter ’t muurtje noast de wc.
Dus je mot het bad in om de kraon aon te zetten? Den mot je deruit stappen want mee het koude waoter mot je rap achter het muurtje zitten en den as het waoter op temperatuur ben het stoppie derin.... en den ken de kraan pas uit ajje mee je blote reet derin stap.
Goh.... nou doe ’t zegt.… ik vond ’t zunde dat ’t zover oet zicht was.…
Alie!!!

3 opmerkingen:

  1. Whahahaha, het vergde enig denkwerk, maar toen had ik het door. Alie toch! :-)

    Heel grappig gesprek weer, Annie en Alie, en nog spannend ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het leest wat omslachtig maar dat mag want het bad is ook omslachtig. Met zo'n bad zou ik mijn voeten weer snel in de gootsteen wringen en ze op die manier wassen. Afbreken die handel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik snap het niet helemaal......
    (mijn talenknobbel laat me helemaal in de steek)
    iig een goed 2012 gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen