donderdag 19 januari 2012

Buurvrouw Corry - II


He, doar loopt buurvrouw Corry, hoe is ’t mit haar?

Wel goed hoor, uiteindelek den.

Hoezo uiteindelijk.

Nou, ze het wa nachmerries gehad over haor vogel.

Hest nait verteld wat d’r gebeurd is?

Alie, da het ik nie over mijn hart kenne verkrijgen, waor.

Dus doe hest nog contact mit d’r?

Nou jao, kontak…. nie zoveel meer. Ik moch naomelek op haar Chineese Kuifhondsie passe. Voor een weekje maor hoor.…

En?

Tja, da ging een heel klein bietsie mis Alie.

Nee Annie, doe hest toch nait die hond in de vriezer gedoan?

Alie…. Da nie nee.… trouwens da ben jouw idee gewees destijds.
Nee, geen vriezer. En ik ben hem dit keer ook nie vegete.

Wat dan? Hie leeft toch nog wel?

Ja, je zag haor toch voorbij lopen mee die hond?

Dat wel, vind ’t ain rare hond, zo half kaal.

Da bedoel ik. Buurvrouw Corry ging een weekie naor haor zuster en vroeg mij of ik op haor Kuifhondsie wilde passen. Nou dat vin ik geen probleem waor, dus ik vier keer per dag da beesie uitlaote. De eerste paor daoge gaot het goed, doe ondertussen wat huishouweleke klussies zodat het beessie nie zo alleen ben. Maar den Alie…. elke keer as ik kwam, lag der al een plassie voor mij klaar. Ik snapte der niets van. Dus ik, zoas afgesproke mee buuf Corry, mee hem naor de dierenarts. Die het medicijnen voorgeschreve oan het beessie.

Ah…. gelukkig en dat hielp?

Nee Alie…. het werd alleen maor erger. De plassies werde meren. Ik kon er nie tegeop dweilen. Deed ik boven effe een wassie vouwen.… lag der weer een zee van plas. En buiten deed ze ook een plas. Dus ik weer naar de dierenarts en den het die hem mee spoed geopereerd, waor.

Ow…. Gats.... en toen was het beter?

Nee, de dierenarts kon niks vinne, maor hield hem een dagje bij hem in de kliniek. Kom ik terug in het huis van buurvrouw Corry, legt er weer een zee van een plas.… maor geen hond hè?

Hoe ken dat nou?

Zucht…. Haor wasmachine bleek te lekken.

En toen?

Nou ik heb alles rap opgedweild, de hond opgehaold en hem een wolle truitsie omgedaon, tegen de kou he. Dat beest is nog vedder kaol geschoren door die dierenarts. Tjao, en den kwam buurvrouw Corry thuis.

O jee.… die was natuurlijk razend.

Nee, eigenlek nie. Ze was wat in paniek want ze het vegete haor kraon van de wasmachine dich te draoie. Maar ze dach eigenlek da het allemaol wel mee zou vallen. Op zich viele de probleme door de wasmachine best mee. Der zat een klein waterplekkie in het plafon, maor het water het geen tijd gekrege om het laminaot krom te laten trekken. Ik heb het blijkbaar steeds op tijd weer weg gedweild.


Nou eind goud aal goud dan toch.


Tja, dat zou je wel zeggen…. waor het nie da der nog een rekening leg van 1175 euro voor de dierenarts voor onderzoek, medicijne, en een operaosie.

Annie…. hest buurvouw Corry nog meer hoesdieren?

......
Bakkie Alie? Ik het nog een pakkie bokkepootsies legge!
 




Lees HIER
 wat eraan vooraf ging.

5 opmerkingen:

  1. Whaahaha hemeltje lief wat een verhaal... die buurvrouw is wel erg vergeetachtig dus daar moet ze nu gewoon voor boeten ;-) Dokken, buurvrouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mysterieuze plassen, hahaha.

    Dat was wel kassa voor de dierenarts! Je kan je afvragen of hij zo snel moest opereren. ;-)

    Boft de buurvrouw nog met haar laminaat, heel leuk geschreven weer, Annie en Alie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bie Annie en Alie goat alles overdreven snel Willie. En 't kost nog geld ook... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whahahahahaha... kleine vergissing. Heerlijk om te lezen. Ik vraag me helemaal niks meer af... ik kan alleen nog maar lachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een schitterend vervolg op de parkiet dames. :-)

    BeantwoordenVerwijderen