donderdag 27 oktober 2011

Bezetenheid

Lekker hè, zo in het herfstzonnetje. Zo uit de wind is het eev’m lekker bijkomen.
Heerlek Alie, da ken ik wel gebruiken na al die drukke dagen.
Me kop zit helemaal vol…. ik ziet overal spoken.
Haha.… Annie toch.… nou lekker bakkie leut d’r bie en eev’m genieten.
Ik hoor tikken Alie, hoor jij da ook?
Tikken? Ja, dat doet de boom.
De boom? Doe nie zo raar. Een boom tik niet.
Nou…. deze wel.… luister moar....
Alie.… bomen tikken nie. Ik het nog nooit een boom horen tikken.
Nou Annie.… deze boom tikt sinds kort. Wist je trouwens dat het bij buurman Herman spookt? Doar tikt het ook.
Ah, bah Alie, ik houw nie van spoken.
Nee, echt.... geen geintje. Als hij in de spiegel kiekt, ziet hij een geest noast zich stoan.
Alie…. stoppen nou.… je neem mij in de maling mee die geest.
En wat heef da met die boom te maken.
Niets.… ik dacht er opeens aan. Ik denk door de boom.
Misschien ben het een bom Alie, hejje daar al aan gedach?
Annie, wie doet er nou dom. Heb jij wel ains van ain bomboom gehoord? Het enige wat deze boom loat vallen zijn dennenappels.
Nou, ik vin het maar niks. Een tikkende boom en dat doet hij sins kort?
Ja, een poar dagen terug kon Eisso nait slapen. En hij was oan het spoken, eev’m later hoorde ik ain hels kabaal uit de huiskamer komen.
Jakkes.… en toen?
Toen kwam hij weer naar bed toe en sindsdien slaapt hij als ain os. En vanaf toen tikte de boom.
Wa het hij den gedaan?
Hij zegt dat hij spoken verjaagd heeft, maar ik heb zo’n idee dat dat niet klopt.
Waarom zou da den nie kloppen?
Nou, as je eev’m wacht…. Ja.… nu luister…. Koekoek!

17 opmerkingen:

  1. jullie zijn er weer!
    ik heb jullie zooooo gemist!
    maar een koekoeksklok? wat moet je daar nu mee????

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Hanneke, Eisso kon nait sloapen van dat getik, dus hest hie 'm oet 't roam gegooid. Hie had noit verwacht dat hie in de boom zou landen en doar hangt hie nou aal drije doagen.

    Groetjes van Alie
    O ja... drink doe leut of thee.. en mit aine of twije klontje suiker?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Prachtverhaal!

      Ik ga een boom in mijn tuin planten. Dan kan daar ook een koekoeksklok in komen ....

      Vrolijke groet,

      Verwijderen
  3. Whahaha, een koekoeksklok in de boom!
    Eerst dacht ik aan een specht, daarna dacht ik dat Eisso een wekker of klok in een gat in de boom gestopt had. :-)
    Het verklaart wel de herrie uit de huiskamer. ;-)

    Een hele leuke WE-300 over een bezeten boom.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O ja.... ja hoor... dit is een echte Annie en Alie. Een boom van een blog van een koekoek... of zoiets. En een geest naast een spiegel. Wat een rentree. Wat zou Cornelis Critieck dit leuk hebben gevonden als hij het had kunnen lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha geweldig, hoe kom je der op ;-)
    Lig in een deuk hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Plato: Wat nou meneer Plato, nou hemmen wie haast gain dialect, ken meneer Critieck 't nog nait lezen. Wat ain rare snuiter is hie dan.

    @ Melody: Tja, sommige dingen gebeuren gewoon, kennen wie hailendal niks oan doun... Ik hoop dat doe weer in vorm komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha, hilarisch. Sorry als ik daar ook maar iemand mee kwets. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nee hoor Mrs. T. je kwetst niemand, misschien Eisso, dan moet hij maar niet zo raar doen.
    Welkom op ons weblog en drink een bakkie mee zou ik zeggen.
    Groetjes van Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dacht ik toch echt dat ik al een reactie had achtergelaten...niet meer te vinden. Leuk dat jullie er weer zijn, kwam wel eens langs op jullie weblog maar jullie zien me hier zeker vaker terug!
    Geweldige conversatie dames! Hangt die koekoeksklok nog steeds in die boom?
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Trees: Die klok hang der nog steeds. Maar ik het wel tegen Eisso gezeg da hij het ding voor de vors weer naar binnen mot halen. Ik vin het dan wel zieleg voor het vogeltje.
    Leuk da je aansluit; laat even weten hoe je je bakkie drink, den gaan we je linken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schaterlach! Ik zeg: laat die koekoeksklok maar in de boom hangen. Veel te leuk toch om je buren er de stuipen mee op het lijf te jagen.
    Ja sorrie hoor maar volgens mij ben ik onder invloed van plato,s "Grommelie".

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik geef Eisso groot gelijk: weg met de koekoek!!
    enne als het kan: graag een cappuccino met suiker.....als dat teveel werk is: zwart met een zoetje....ahoewel groene thee ook wel lekker is.....pffff vraag toch niet zulke moeilijke dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ Hanneke: Ik geleuf dat 't antwoord ingewikkelder is dan mien vroag... of eh.. liekt dat moar zo. Moar wie goan 't noteren, althans.. ain van joen antwoorden dan.

    Groetjes van Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig leuk blogje. Ik zie het helemaal voor me die koekoeksklok. Van mij mag hij blijven zitten (maar ik hoor hem natuurlijk niet tikken, dus dat scheelt ;-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Net zoiets als die kachel in de boom.Wie hangt er nou een kachel in de boom? Moet ik toch zelf weten waar ik die kachel hang?
    Ken je die mop.
    Enig dat jullie er weer zijn
    Nu nog Cornelis Critiek en we zijn weer compleet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ria, dij mop ken ik nait, moar wil 'm groag lezen van doe. En die meneer Critieck, dij verwacht ik nait meer.

    BeantwoordenVerwijderen